Nowy Jork (10 stycznia 2012) Zarząd Transportu Miejskiego Nowego Jorku (MTA NYCT) oraz PowerTrunk pomyślnie ukończyły w Nowym Jorku pilotaż sieci TETRA, który wykazał wiele zalet i możliwości tej cyfrowej technologii.
Ocena funkcjonowania sieci TETRA została przeprowadzona w oparciu o takie komponenty jak: centrala systemu, dwie stacje bazowe, mobilne urządzenia dla autobusów i pojazdów technicznych, wiele radiotelefonów noszonych, konsola dyspozytorska CeCoCo, bramkę sieci telefonicznej do badania przełączania transmisji głosu do PABX/PSTN.
NYCT zmodyfikowało system TETRA pod względem możliwości, wydajności i funkcji, biorąc pod uwagę wielkość oraz wymogi swojego systemu komunikacji. Przeprowadzone testy wykazały istotne zalety w następujących obszarach funkcjonowania:
- Wydajność radiowa i pojemność: TETRA udowodniła swoją wydajność w zakresie częstotliwości, ponieważ jest czterokanałową technologią TDMA. Zwiększenie obciążenie sieci może być dokonane poprzez ponowne użycie danej częstotliwości. Używanie czterech niezależnych kanałów w pasmie 25 KHz RF powoduje, że jest ona, ze względu na mniejszą liczbę użytkowników, dwukrotnie bardziej wydajna niż tradycyjny kanał FDMA w pasmie 12.5 KHz RF.
- Otwartość standardu: TETRA jest technologią powszechnie używaną przez policję, pożarnictwo, EMS oraz inne służby zajmujące się zapewnianiem bezpieczeństwa w Europie, Azji i Ameryce Południowej. Jest to standard, współpracujący z wieloma urządzeniami telekomunikacyjnymi, wspierany przez wielu producentów i kilkunastu dostawców w Europie, Azji i innych rejonach świata.
- Oszczędność: Koszt radiotelefonu TETRA to zaledwie część kwoty, jaką należałoby wydać na obecnie używany sprzęt. Może ponadto służyć do transmisji głosu i danych, nie tylko w ramach systemu, ale także do telefonii komórkowej i innych sieci telekomunikacyjnych.
- Rozmiar i możliwości urządzeń: Sprzęt TETRA jest o około 1/4 do 1/3 mniejszy od podobnych urządzeń konkurencji. Zużywa mniej energii, ponieważ współpracuje z urządzeniami o małej mocy, aby jeszcze wydajniej ponownie wykorzystywać częstotliwość podczas komunikacji.
- Zarządzanie siecią: TETRA zapewnia wysokiej jakości system nadzoru, diagnostyki i obsługi, który jest łatwy w użyciu podczas codziennych zadań dyspozytorskich.
W oparciu o wyniki różnych testów TETRA okazała się jedną z technologii, która oferuje optymalne rozwiązania w stosunku do kosztów i rozmiaru urządzeń, jak również zapewnia usługi na odpowiednim poziomie wymaganym przez sieć o wysokiej wydajności, pożądanym przez NYCT.
„Nasze rozwiązanie TETRA świetnie nadaje się do obsługi transportu publicznego, czego dowiodło jego pomyślne funkcjonowanie w tak dużych miastach jak Meksyk, Barcelona, Bogota czy Rio.” – mówi Jose Martin, Executive Vice President i Chief Operating Officer w PowerTrunk.„Możemy być dumni, że Nowy Jork – światowa metropolia, wprowadziła naszą technologię TETRA do użytku w swojej sieci transportu publicznego. Chciałbym ogłosić wszystkim użytkownikom LMR w Ameryce, że TETRA zawitała do USA.”
MTA NYCT (Zarząd Transportu Miejskiego Nowego Jorku)
MTA(Metropolitan Transportation Authority) New York City Transit jest największym usługodawcą z zakresu transportu publicznego w Ameryce Północnej i jednym z największych na świecie. Flota autobusów liczy ponad 5.900 pojazdów i jest największą w tej części świata. W ciągu jednego dnia korzysta z niej średnio 2.69 milionów osób (846 milionów rocznie). W pięciu okręgach obsługuje więcej niż 280 tras lokalnych i ekspresowych, na których pojazdy przebywają ponad 130 tysięcy mil.
Z sieci metra korzysta dziennie około 5 milionów osób, a w ciągu roku liczba ta przekracza 1.6 miliarda. NYCT dysponuje 6.380 wagonami, które pokonują 345 milionów mil w ciągu roku po torowiskach o długości 660 mil, prowadzących przez Brooklyn, Bronx, Manhattan i Queens. Staten Island jest obsługiwana przez Staten Island Railway (SIR), również należącą do MTA.
Źródło: powertrunk.com