Najlepsze źródło informacji w Polsce o branży TETRA !

Slider
Strona główna Aktualności Najnowsze Łączność TETRA dla niemieckiego transportu publicznego

Łączność TETRA dla niemieckiego transportu publicznego

Firmy RheinBahn i Via Verkehrsgesellschaft zastosowały, oparty na standardzie TETRA, system Scalable Dimetra IP wyprodukowany przez Motorolę Solutions. W ten sposób zapewniono niezawodną i bezpieczną łączność.

Spółka akcyjna RheinBahn jest dostawcą usługi transportu publicznego w niemieckim kraju związkowym Nadrenia Północna-Westfalia. Zarządza flotą ponad 700 pociągów, autobusów i tramwajów, obsługując 110 linii na obszarze 570 km2 i zatrudnia około 2800 osób. Natomiast spółka Via Verkehrsgesellschaft jest publicznym konsorcjum obejmującym trzy firmy transportowe Duisburger Verkehrsgesellschaft, Essener Verkehrs-AG i Mülheimer. Verkehrsgesellschaft działa na 99 liniach z ponad 700 pojazdami i zatrudnia w sumie 2700 pracowników. Te cztery firmy przewożą w regionie Zagłębia Ruhry około 1,3 miliona pasażerów dziennie.

RheinBahn i Via Verkehrsgesellschaft połączyły siły w 2012 roku, a częścią wspólnego przedsięwzięcia było wdrażanie nowego, efektywnego systemu komunikacyjnego – zastępującego poprzednie analogowe systemy simulcast. Celem była poprawa wydajności, bezpieczeństwa i zarządzania zasobami na liniach transportowych. Znany dostawca systemów dyspozytorskich, telematycznych, planowania, dyspozytorskich oraz pobierania opłat – firma INIT – wdrażała projekt i dostarczyła rozwiązanie „pod klucz”. INIT zapewnił sprzęt i oprogramowanie, w tym komputery pokładowe, system MOBILE-ITCS (Intermodal Transport Control System) oraz system dynamicznej informacji pasażerskiej. Sieć TETRA Dimetra IP i radiotelefony TETRA zostały dostarczone bezpośrednio przez Motorolę Solutions. System komunikacji został następnie zintegrowany w ITCS. Całość trwała 2 lata i zakończyła się programem szkoleniowym.

RheinBahn i Via Verkehrsgesellschaft mają obecnie bezpieczną platformę komunikacyjną dla 2 tys. pracowników przedsiębiorstwa umożliwiającą niezawodną łączność (w każdej chwili) z personelem w autobusach czy tramwajach. Ponad 2 tys. użytkowników z 4 głównych firm transportowych sprawia, że jest to jeden z największych projektów telematycznych w historii Niemiec.

Wybrano technologię TETRA od firmy Motorola Solutions.  Wpływ na to miała możliwość zapewnienia niezawodnej komunikacji  głosowej i transferu danych wzdłuż całej sieci transportowej, z niemal stałą dostępnością, a także wdrożone z sukcesem systemy TETRA (firmy Motorola Solutions) wykonane dla innych niemieckich firm transportowych – takich jak Hallesche Verkehrs AG (HAVAG) oraz VAG Verkehrs-Aktiengesellschaft Nuremberg.

KONSTRUKCJA SYSTEMU

W podziemnych tunelach rozmieszczono 8 małych stacji bazowych MTS2 TETRA i różne optyczne wzmacniacze sygnału, których zadaniem jest dystrybucja sygnału RF ze stacji bazowych do kabli promieniujących. Ułożone w tunelach kable są przeznaczone do odbioru i nadawania sygnałów RF, zapewniając tym samym dostępność sygnału dla maszynistów pociągów.

Również w strategicznych miejscach na powierzchni zainstalowano 50 stacji bazowych MTS4 TETRA udostępniając zasięg radiowy dla naziemnej sieci transportowej. Wdrożony został redundantny geograficznie, skalowalny system przełączania Motorola Dimetra IP, który jest połączony przez sieć IP do wszystkich stacji bazowych i serwera ITCS firmy INIT. To zapewnia 99,998% dostępności sieci i gwarantuje pracę systemu w sytuacjach awaryjnych.

Łącznie 1500 przewoźnych radiotelefonów Motorola MTM800E zostało zainstalowanych w pociągach (jeden w każdym pociągu, autobusie i tramwaju). Dyspozytorzy, pracownicy magazynów  i stacji oraz inne osoby  przemieszczające się – wyposażone są w noszone radiotelefony Motorola MTP850S (650 sztuk). Głos i dane są zazwyczaj transmitowane dwukierunkowo przez połączenie internetowe przez API. Audio przekazywane jest do systemu ITCS przez protokół RTP i vocoder G.711 (również używając połączenia IP). Natomiast w pojazdach radiotelefony połączone są z komputerami pokładowym przez interfejs PIE.

Komputer pokładowy umożliwia m.in. transmisję informacji takich jak ostatnia lokalizacja pojazdu. To dostarcza informacji operacyjnych dyspozytorom i pozwala im na lepszą reakcję podczas różnych zdarzeń (w tym wypadków). Poprzez bardziej dokładne prognozy, z informacją w czasie rzeczywistym o odjazdach, obsługa pasażerów może być optymalizowana. Komputer pokładowy pozwala również kierowcom na dostęp do potrzebnych informacji o trasach lub rozkładach. Dla kierowców dostępna jest również nawigacja.

Redundantna geograficznie infrastruktura jest niezawodna, nawet jeśli sieci telefonów komórkowych lub stacjonarnych przestaną działać z powodu sytuacji krytycznej. Stworzony system pozwala spółkom RheinBahn i Via Verkehrsgesellschaft na efektywne koordynowanie zasobów, zarządzanie flotą, poprawę wydajności i zapewnienie bezpieczeństwa. Co równie istotne pasażerowie mają do dyspozycji informację w czasie rzeczywistym.

Źródło: http://www.motorolasolutions.com

[]
1 Step 1
Dziękujemy za odwiedziny. Zapisz się na nasz Newsletter aby nie przegapić nowości:
Bardzo się cieszymy, bo robimy to właśnie dla Ciebie. Możemy powiadamiać Cię o nowościach na blogu. Żadnego spamu ani lania wody. Tylko najciekawsze artykuły z danego tygodnia.
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right
- Sponsorowane -

AKTUALNOŚCI

Mauritius Metro wdraża sieć TETRA od Sepury

Firma Consort Digital, partner Sepury, wdrożył kompletny system radiokomunikacyjny TETRA na wyspie Mauritius.

Trzy chińskie miasta wdrażają łączność radiową TETRA Airbusa dla swoich linii metra

Trzy nowe chińskie miasta wdrażają bezpieczną łączność radiową TETRA firmy Airbusa dla swoich linii metra.

Stacja bazowa TETRA Hytera DIB-R5 przeszła próbę ogniową

Stacja bazowa systemu łączności TETRA firmy Hytera o nazwie DIB-R5 przeszła 90-minutową próbę ogniową

Czy PGE nadal będzie chciała inwestować w specjalny system łączności?

Czy nowy prezes PGE Wojciech Dąbrowski po audycie zdecyduje o zaprzestaniu rozwijania specjalnego systemu łączności radiowej dla energetyki LTE450, rozwijanego obecnie przez spółkę córkę PGE Systemy?
Pytania? Zadzwoń