Firma SAIT Zenitel z Holandii otrzymała zlecenie od spółki ECT na budowę systemu TETRA na ich terminalu kontenerowym w porcie w Rotterdamie. ECT jest właścicielem jednego z największych terminali kontenerowych na świecie i zdecydowanie największego na półkuli zachodniej.
SAIT Zenitel zainstaluje infrastrukturę TETRA pochodzącą od holenderskiego producenta, firmy Rohill. System składa się z trzech stacji bazowych i ponad 20 stanowisk dyspozytorskich. Ponadto zostanie dostarczonych ponad 450 przenośnych i 350 radiotelefonów TETRA. Zasięgiem nowego systemu zostaną objęte oba terminale kontenerowe: Delta Terminal i Terminal Euromax. Nowy system będzie funkcjonować od połowy 2012 roku.
W Polsce firma Icom Polska Sp. z o.o. (obecnie wydzielona spółka SRS Polska) uruchomiła na terenie Deepwater Container Terminal Gdańsk stację bazową TETRA, która obsługuje terminale radiowe Sepura typu SRH3500, SRM3500 i SRG3500. Terminale bazowo-przewoźne zostały zainstalowane na urządzeniach typu suwnice nabrzeżowe STS, samojezdne suwnice placowe RTG oraz samochodach typu Yard trucks i Container semitrailers.
Z kolei terminal kontenerowy GCT w Gdyni w 2007 roku podjął serię programów inwestycyjnych, mających na celu unowocześnienie terminala. Integralną częścią procesu modernizacyjnego było wdrożenie systemu komunikacyjnego TETRA, współpracującego z ręcznymi i mobilnymi terminalami radiowymi Sepura.
Przy tej okazji należy również wspomnieć o niedawnym wdrożeniu firmy RADMOR dla BCT (Bałtycki Terminal Kontenerowy). Rozwiązanie wdrożone przez RADMOR zastąpiło dotąd używaną technologię łączności opartą na analogowym systemie radiowym.
Jak widać z powyższego zestawienia, sektor logistyki portowej jest bardzo ważnym klientem branży TETRA. Wprowadzenie cyfrowego standardu łączności TETRA przynosi tej branży szereg korzyści: pewna i niezawodna łączność, cyfrowa jakość głosu czy transmisja danych.
Źródło: http://tandcca.com/