Najlepsze źródło informacji w Polsce o branży TETRA !

Slider
Strona główna Aktualności Najnowsze Łączność samochodowa PMR wchodzi w erę multimediów

Łączność samochodowa PMR wchodzi w erę multimediów

Magazyn dla klientów „Key Touch” firmy Cassidian bada aktualne trendy i wyzwania sieci PMR w komunikacji samochodowej.

Łączność w pojazdach szybko ewoluuje. Do podstawowych usług transmisji głosu dołączają stopniowo aplikacje oparte na transmisji danych. Rozwój ten przekształci pojazdy w ruchome biura, dzięki czemu użytkownicy lądowych ruchomych sieci radiowych (PMR) będą mogli pracować szybciej, bezpieczniej i skuteczniej w terenie.

Ilość informacji, mediów, specjalistycznych aplikacji i wyposażenia kontrolującego pojazd  znacznie się zwiększa. Nadejście technologii mogącej udźwignąć komunikację multimedialną jest podstawą do tworzenia aplikacji, które łączyłyby skomplikowane systemy pokładowe (czujniki, urządzenia peryferyjne) z multimedialnymi formatami transmisji głosu, danych, obrazów i filmów.

Zgodnie z wizją firmy Cassidian, przy opracowywaniu nowych rozwiązań dla pojazdów należy opierać się na następujących wytycznych:

1. Zintegrować wszystkie osobne interfejsy użytkownika do jednego, przejrzystego formatu.

Aby uwolnić użytkowników od konieczności zarządzania różnymi panelami sterowania w ruchomym pojeździe należy stworzyć jeden wspólny interfejs dla nich wszystkich. Połączyć radiotelefon, wewnętrzne i zewnętrzne urządzenia wideo, sygnały pojazdu uprzywilejowanego oraz inne potrzebne aplikacje i zapewnić sterowanie nimi z poziomu jednego, ergonomicznego i bezpiecznego interfejsu, który w dodatku pozwoli  zaoszczędzić miejsce na desce rozdzielczej. Zintegrowany interfejs użytkownika może przykładowo mieć formę scentralizowanego ekranu dotykowego, przycisków na kierownicy i wyświetlacza na szybie.

Cassidian-modern-communications-tools

2. Stworzyć uniwersalne interfejsy użytkownika/panele sterownicze pasujące do jak największej ilości pojazdów

Służby bezpieczeństwa publicznego i inne podobne organizacje posiadają przeważnie dosyć szeroką gamę różnorodnych pojazdów, takich jak samochody, furgonetki, ciężarówki, motocykle, motorówki i śmigłowce. W związku z tym, urządzenia interfejsu użytkownika muszą być łatwe do zamontowania w tych wszystkich pojazdach, przy jednoczesnym zachowaniu tego samego poziomu oferowanych usług.

3. Zintegrować narzędzia komunikacyjne z resztą wyposażenia pojazdów

Systemy pokładowe pojazdów mogą wspomagać komunikację na wiele sposobów, na przykład poprzez zapewnienie systemu zasilania akumulatorowego. Z kolei magistrala danych pojazdu może zostać użyta do sterowania łącznością za pomocą przycisków na kierownicy. Niebieskie światła, syreny, kamery i radary także mogą być zintegrowane w ramach sieci LAN pojazdu lub bezprzewodowej sieci informatycznej i mogą być podłączone do wspólnego, wygodnego interfejsu użytkownika.

 

4. Zapewnić bezproblemową współpracę wszystkich aplikacji

Aplikacje powinny być łatwe w obsłudze, ponieważ kierowca i pasażer muszą mieć możliwość korzystania z nich kiedy pojazd znajduje się w ruchu. Elementy takie jak ekrany dotykowe czy polecenia typu makro dla najczęściej wykonywanych czynności zapewnią prostotę obsługi i bezpieczeństwo. Ujednolicona platforma ukryje skomplikowane mechanizmy aplikacji i zapewni dostosowanie interfejsu użytkownika do różnego rodzaju potrzeb.

5. Wybrać elastyczną architekturę, opartą na standardowych, otwartych interfejsach

Zawartość pakietu komunikacyjnego każdego pojazdu może się różnić, ale fundamenty zastosowanego rozwiązania powinny zapewniać elastyczność i otwartość, aby można było łączyć ze sobą różne rozwiązania i dorzucać w przyszłości dodatkowe elementy, kiedy okaże się to potrzebne. Uprości to przy okazji konserwację sprzętu.

6. Zapewnić współpracę urządzeń opartych na różnych technologiach transmisji głosu i danych

Migracja z komunikacji głosowej na multimedialną wymaga większej przepustowości od usługodawcy. Współczesne rozwiązanie multimedialne oparte jest na inteligentnym routerze, który automatycznie optymalizuje wybór medium transmisyjnego dla danej potrzeby. Na przykład, TETRA lub TETRAPOL mogą służyć do przesyłania głosu, a szerokopasmowy TEDS lub LTE do przesyłania obrazów i filmów. Satelitarni i komercyjni usługodawcy, oparci na przykład o technologię 3G, mogą służyć za awaryjne medium komunikacyjne. Router automatycznie wybierze najbardziej adekwatny środek łączności w danej chwili, a cały mechanizm będzie niewidoczny dla użytkownika.

Cassidian-Vehicle-communication-vision

7. Stworzyć wokół pojazdu hotspot zapewniający dostęp do sieci

Rozwiązania zastosowane w pojazdach powinny także oferować usługi dla pieszych użytkowników, ponieważ funkcjonariusze często będą pracowali z dala od pojazdu. Na przykład, bramka radiowa TMO-DMO umożliwia połączenie radiotelefonów pracujących w trybie bezpośrednim z siecią i zapewnia łączność głosową. W przypadku transmisji danych, użytkownicy mają dostęp do baz znajdujących się w pojeździe lub na oddalonym serwerze przy pomocy urządzeń typu PDA, które łączą się z hotspotem pojazdu.

8. Uprościć konserwację i utrzymanie dzięki integracji

Zintegrowane rozwiązanie wymaga kompaktowego pakietu sprzętowego wraz z niezbędnymi elementami i interfejsami danych aplikacji. Konserwacja może być zapewniona w dużym stopniu przez zdalne aktualizacje, diagnostykę błędów i automatyczną naprawę. Modułowość typu Plug-and-Play ułatwia wymianę uszkodzonego sprzętu, nawet w terenie. Oszczędności miejsca, będące wynikiem integracji, pozwalają na montaż rozwiązań gwarantujących redundancję, dzięki czemu nawet w przypadku awarii możliwa jest komunikacja.

Przejście z łączności wyłącznie głosowej na multimedialną jest dużą zmianą w komunikacji pojazdowej. Kluczem do sukcesu jest stworzenie nowych produktów i aplikacji, które umożliwią powstanie nowych rozwiązań dla pojazdów, spełniających oczekiwania klientów. Firma Cassidian poważnie inwestuje w rozwój jak najbardziej dopasowanych produktów, dzięki którym wdrażanie nowych technologii i aplikacji będzie opłacalne.

Źródło: KeyTouch 1/2011

Cassidian na EUROPOLTECH 2011 – ZAPROSZENIE

cassidian_eads_company_logo europoltech-targi-wyposazenia-sluzb-policyjnych

„W imieniu firmy Cassidian serdecznie zapraszam Państwa do odwiedzenia naszego stoiska (Hala I, nr 33)  w czasie targów EUROPOLTECH 2011 (13-15 kwietnia), które odbędą się w Warszawskim Centrum EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie.

 

Głównym tematem naszego stoiska będzie system łączności cyfrowej w standardzie TETRA. Będziemy prezentować m.in. pokaz transmisji obrazu w czasie rzeczywistym, koncepcję inteligentnej łączności w pojazdach policyjnych, symulator umożliwiający przeprowadzenie szkoleń jeszcze przed implementacją sieci, a także najnowsze modele terminali TETRA.

Licząc na spotkanie na naszym stoisku na targach EUROPOLTECH 2011

 

Z wyrazami szacunku

Dariusz Wiśniewski

Dyrektor Działu Cassidian Systems

EADS Polska Sp. z o.o.

tel. : 22 627 05 28

www.cassidian.com

 


[]
1 Step 1
Dziękujemy za odwiedziny. Zapisz się na nasz Newsletter aby nie przegapić nowości:
Bardzo się cieszymy, bo robimy to właśnie dla Ciebie. Możemy powiadamiać Cię o nowościach na blogu. Żadnego spamu ani lania wody. Tylko najciekawsze artykuły z danego tygodnia.
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right
- Sponsorowane -

AKTUALNOŚCI

Trzy chińskie miasta wdrażają łączność radiową TETRA Airbusa dla swoich linii metra

Trzy nowe chińskie miasta wdrażają bezpieczną łączność radiową TETRA firmy Airbusa dla swoich linii metra.

Stacja bazowa TETRA Hytera DIB-R5 przeszła próbę ogniową

Stacja bazowa systemu łączności TETRA firmy Hytera o nazwie DIB-R5 przeszła 90-minutową próbę ogniową

Czy PGE nadal będzie chciała inwestować w specjalny system łączności?

Czy nowy prezes PGE Wojciech Dąbrowski po audycie zdecyduje o zaprzestaniu rozwijania specjalnego systemu łączności radiowej dla energetyki LTE450, rozwijanego obecnie przez spółkę córkę PGE Systemy?

AIRBUS: Komunikacja hybrydowa na lotnisku w Dubaju – 3 ważne korzyści

Międzynarodowe lotnisko w Dubaju (DXB) jest najbardziej ruchliwym lotniskiem na świecie pod względem międzynarodowego ruchu pasażerskiego.
Pytania? Zadzwoń