Najlepsze źródło informacji w Polsce o branży TETRA !

Slider
Strona główna Aktualności Najnowsze Brazylijski przewoźnik kolejowy wybiera system TETRA

Brazylijski przewoźnik kolejowy wybiera system TETRA

Jednym z rozpoznawalnych miejsc w Rio de Janeiro jest dworzec główny posiadający charakterystyczną wieżę zegarową. Od tego dworca odchodzi ponad 260 km linii kolejowych, po których przemieszczają się pociągi podmiejskie należące do przewoźnika Supervia. Z tego środka transportu korzysta każdego dnia ponad pół miliona pasażerów. Liczba przewożonych dziennie osób jednak stale się zwiększa i, zgodnie z prognozami Supervia, osiągnie milion w 2015 roku.

Brazylijski przewoźnik kolejowy wybiera system TETRA

Aby sprostać tym wyzwaniom przedsiębiorstwo Supervia zamówiła kilkanaście nowych pociągów, które wzmocnią jego flotę. Jednocześnie prowadzone są prace mające na celu zwiększenie przepustowości na liniach polegające m.in. na instalacji urządzeń nowoczesnej technologii sygnalizacyjnej ATP (ang. Automatic Train Protection), tak jak ma to miejsce w najbardziej zaawansowanych kolejach na świecie.

W ramach tego projektu przedsiębiorstwo Supervia dokonało migracji z przestarzałej, analogowej sieci radiowej Telefunken do nowoczesnej sieci TETRA opartej na protokole IP i dostarczonej przez firmę Teltronic. Pokrycie górzystego terenu wymagało uruchomienia 7 stacji bazowych wspomaganych dodatkowo przez jedną bramkę retransmisyjną. Sieć zapewnia obecnie płynną łączność głosową na całej długości wszystkich linii. Dodatkowo pozwala na przesyłanie danych, co stanowi główny warunek wdrożenia ATP.

Zastosowanie ATP pozwoli na zmniejszenie odstępu między pociągami, co oznacza w praktyce możliwość wypuszczenia większej ilości składów na tę samą trasę. Jak tłumaczy João Gouveia, dyrektor ds. operacyjnych w Supervia, ATP pozwoli uzyskać odstęp rzędu 3 lub nawet 2 i pół minuty (obecnie jest to 5 minut), co w praktyce oznacza prawie dwukrotnie większą pojemność linii. Kanadyjska firma Bombardier, dostawca urządzeń ATP, nawiązała współpracę z firmą Teltronic. Działania te mają na celu integrację systemu sygnalizacji z systemem łączności.

Supervia - ośrodek nadzoru ruchu, w prawym dolnym rogu widoczny radiotelefon TETRAPrzy aktywnym ATP pociąg sczytuje informacje ze skrzynek sygnalizacyjnych umieszczonych na torach i na bieżąco przesyła je do ośrodka nadzoru ruchu za pośrednictwem sieci TETRA. Przesyłane będą też informacje diagnostyczne. Dzięki temu każdy problem techniczny będzie natychmiast widoczny w ośrodku nadzoru ruchu. Współpraca ATP z siecią TETRA będzie miała charakter ciągły.

Paulo Ferrão, dyrektor ds. handlowych firmy Teltronic na rynku brazylijskim, dodaje: „Na dzień dzisiejszy korzysta się jedynie z transmisji głosowych. Pracujemy nad uruchomieniem przesyłu danych dla potrzeb sygnalizacyjnych. Wszystkie te informacje będą obecne w sieci TETRA. Zmodernizowany zostanie też sprzęt w ośrodku nadzoru ruchu. Dzięki nowemu systemowi dyspozytorzy będą widzieli na ekranach swoich komputerów schematy wszystkich linii wraz z pozycją pociągów. Wystarczy, że klikną myszką w ikonę któregoś pociągu i już będą mogli rozmawiać z jego maszynistą”.

Wszystkie te funkcje są dodatkiem dla podstawowych połączeń grupowych i indywidualnych. Przykładowo grupy pracowników z jednej zajezdni będą mogły rozmawiać z tymi z innej. Wszyscy pracownicy Supervia pozostaną ze sobą w kontakcie.

Ośrodek nadzoru ruchu, za pośrednictwem sieci TETRA, będzie miał także możliwość bezpośredniego wygłaszania komunikatów dla pasażerów na peronach i w pociągach, co ma duże znaczenie w sytuacjach awaryjnych.

Źródło: TETRA Today Issue 4

[]
1 Step 1
Dziękujemy za odwiedziny. Zapisz się na nasz Newsletter aby nie przegapić nowości:
Bardzo się cieszymy, bo robimy to właśnie dla Ciebie. Możemy powiadamiać Cię o nowościach na blogu. Żadnego spamu ani lania wody. Tylko najciekawsze artykuły z danego tygodnia.
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right
- Sponsorowane -

AKTUALNOŚCI

Trzy chińskie miasta wdrażają łączność radiową TETRA Airbusa dla swoich linii metra

Trzy nowe chińskie miasta wdrażają bezpieczną łączność radiową TETRA firmy Airbusa dla swoich linii metra.

Stacja bazowa TETRA Hytera DIB-R5 przeszła próbę ogniową

Stacja bazowa systemu łączności TETRA firmy Hytera o nazwie DIB-R5 przeszła 90-minutową próbę ogniową

Czy PGE nadal będzie chciała inwestować w specjalny system łączności?

Czy nowy prezes PGE Wojciech Dąbrowski po audycie zdecyduje o zaprzestaniu rozwijania specjalnego systemu łączności radiowej dla energetyki LTE450, rozwijanego obecnie przez spółkę córkę PGE Systemy?

AIRBUS: Komunikacja hybrydowa na lotnisku w Dubaju – 3 ważne korzyści

Międzynarodowe lotnisko w Dubaju (DXB) jest najbardziej ruchliwym lotniskiem na świecie pod względem międzynarodowego ruchu pasażerskiego.
Pytania? Zadzwoń