Radiotelefony TETRA firmy Sepura posłużą do łączności radiowej w systemie metra angielskiego hrabstwa Tyne and Wear. Są one częścią rozwiązania technicznego zaprojektowanego przez Schnoor Industrieelektronik GmbH & Co.KG, partnera firmy Sepura, który wdroży owo rozwiązanie w angielskim metrze jako podwykonawca spółki Kapsch CarrierCom.
Wdrożenie łączności TETRA, która zastąpi wykorzystywany dotychczas analogowy system łączności, jest częścią kosztującej 600 mln funtów modernizacji metra w hrabstwie Tyne and Wear i obejmuje dostawę terminali radiowych dla maszynistów, manewrowych oraz personelu obsługi.
Ralf Oppermann, kierownik globalnej sprzedaży w firmie Schnoor, skomentował: „Ściśle współpracowaliśmy ze wszystkimi podmiotami zaangażowanymi w tę modernizację i byliśmy w stanie zaoferować bardzo solidne rozwiązanie. Do ogólnego sukcesu tego projektu bez wątpienia walnie przyczyniło się specjalnie zaprojektowane rozwiązanie radiotelefonu kabinowego oparte o przewoźny radiotelefon Sepura SRG3900. Nowe radiotelefony, dzięki swojemu prostemu i znajomo wyglądającemu wzornictwu idealnie wpasowały się w ciasne przestrzenie tablic rozdzielczych i zaoszczędziły koszty szkoleń, które w innym przypadku należałoby przeprowadzić, aby zaznajomić maszynistów z nowym systemem”.
Nowe rozwiązanie łączności obejmuje także radiotelefony ręczne Sepura STP9 zamontowane w kabinach pociągów metra i lokomotyw manewrowych, które będą służyć do komunikacji pomiędzy maszynistami, dyspozytornią i zajezdniami w trakcie bardziej skomplikowanych manewrów.
„Powody, dla których zdecydowaliśmy się zastosować w rozwiązaniu dla metra w Tyne and Wear radiotelefony firmy Sepura, były wielorakie. W szczególności byliśmy pod wrażeniem kompaktowego wzornictwa radiotelefonów przewoźnych i ich zdolności do pracy w ekstremalnych temperaturach, co pozwoliło nam dostarczyć system spełniający kolejowy standard EN 50155. Ponadto, ręczne radiotelefony Sepura STP9 idealnie nadają się do użycia przy manewrowaniu, z racji swojej imponującej solidności i wytrzymałości”, podsumował Oppermann.
Metro w hrabstwie Tyne and Wear może teraz czerpać korzyści z nieprzerwanej łączności na całym obszarze swojej sieci, zarówno wzdłuż torów zarządzanych przez NEXUS, lokalną organizację transportu publicznego, jak i tych będących w posiadaniu Network Rail, brytyjskiego operatora infrastruktury kolejowej. Maszyniści metra są w stanie porozumiewać się z dyspozytorniami NEXUS i Network Rail niezależnie od tego, gdzie są.
Dawn Griffiths, menedżer ds. rozwoju biznesowego w firmie Sepura, powiedział: „Ten sukces poszerza naszą, i tak znakomitą, historię wspólnych projektów z firmami Schnoor i Kapsch. Jest również rewelacyjnym owocem solidnych partnerstw zaangażowanych w zrozumienie potrzeb klienta i dostarczenie rozwiązania, którego potrzebuje”.
Źródło: www.sepura.com Fot.: Nexus-travellerNE1 / Wikimedia Commons (na licencji CC BY-SA 3.0)