Lotnisko w Modlinie ogłosił właśnie przetarg na dostawę sieci trankingowej w standardzie TETRA. Jest to kolejny port lotniczy w Polsce, który będzie korzystał z najbardziej niezawodnej łączności radiowej dostępnej na rynku. Jednakże w tym przypadku nie mamy do czynienia tylko i wyłącznie z klasycznym przetargiem na infrastrukturę i radiotelefony TETRA. Zamawiający ustawił poprzeczkę wysoko, ale przejdźmy do rzeczy…
Oprócz samego systemu łączności wraz z radiotelefonami (307 sztuk różnego typu) wymagana jest też dostawa systemu rejestracji, lokalizacji GPS/AVL oraz konsol dyspozytorskich. Do tego dochodzi jeszcze wymóg zintegrowania systemu TETRA z istniejącą na lotnisku cyfrową centralą łączności telefonicznej IP PABX oraz zaprojektowanie i wykonanie instalacji repeaterowej TETRA/GSM/UMTS/LTE w budynku terminala pasażerskiego. Jeśli dodać do tego krótki termin na wykonanie projektu, to całe przedsięwzięcie jest sporym wyzwaniem dla potencjalnego wykonawcy, który musi wykazać się bogatymi referencjami i posiadać spore zaplecze inżynierskie na wykonanie tego projektu w tak krótkim czasie.
W SIWZ czytamy o czterech częściach projektu, które obejmują:
- dostawę, instalację oraz uruchomienie systemu łączności radiowej w standardzie TETRA (stacja bazowa,terminale radiowe, niezbędna infrastruktura do realizacji łączności bezprzewodowej);
- dostawę, instalację oraz uruchomienie systemu teleinformatycznego integrującego systemy łączności radiowej z istniejącym systemem łączności stacjonarnej (centrala cyfrowa DGT IP Nova).
- dostawę, instalację oraz uruchomienie systemu dyspozytorskiego wyposażonego w konsole dyspozytorskie dla stanowisk koordynacji i zarządzania kryzysowego;
- opracowanie projektu i wykonanie infrastruktury niezbędnej do realizacji łączności bezprzewodowej w standardzie TETRA i w technologii sieci komórkowych (GSM, DCS, UMTS, LTE) na terenie Mazowieckiego Portu Lotniczego Warszawa-Modlin. Projekt i realizacja musi obejmować: budynek Terminala Pasażerskiego,teren Portu Lotniczego.
Bardzo szczegółowo opisano wymagania dotyczące konsoli dyspozytorskiej oraz sposobu integracji systemu radiowego z istniejącą centralą przewodową typu DGT IP Nova. Zlecający pomyślał o pełnej redundancji całego systemu oraz integracji z łącznością analogowym czy systemem DMR.
Termin składania ofert upływa 12 marca 2012. Czas na realizację projektu to tylko 8 tygodni (56 dni) co przy tak złożonym przedsięwzięciu jest bardzo wymagającym terminem. Kryterium wyboru to najniższa cena a całość będzie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej. Pierwsze samoloty pasażerskie będą tu lądować jeszcze przed Euro 2012.
Szczegóły przetargu dostępne są pod adresem: http://www.modlinairport.pl/index/article/id/259/
Źródło: http://modlinairport.pl/