Zarządcy metra w Ankarze zdecydowali się wdrożyć system TETRA na obecnie funkcjonującej linii oraz tych, które zostaną oddane do użytku w przyszłości. Cyfrowa łączność TETRA będzie służyć do zarządzania oraz utrzymania ruchu pociągów metra.
W zeszłym roku na funkcjonującej obecnie linii, M1, dokonano przełączenia z analogowego systemu pracującego w paśmie UHF, na system TETRA. Na dwóch nowych liniach, M2 i M3, przełączenie nastąpi do końca bieżącego roku. Pełny system będzie obejmować mobilną centralę IP (IP-MSO), 35 stacji bazowych, łącznie 1000 radiotelefonów (przewoźnych, ręcznych i kabinowych), centrum sterowania z terminalem zarządzającym siecią nadmiarową, serwer zapisu głosu i konsole dyspozytorskie.
Linia M1 funkcjonuje od 1997 roku, ma 14,7 km długości i 12 stacji. System TETRA obejmie linie M1, M2 i M3, rozciągające się łącznie na 48 km i posiadające w sumie 33 stacje.
Źródło: airadio.com Fot.: commons.wikimedia.org